پیش‌بینی وضعیت هوای تهران طی ۵ روز آینده کیفیت هوای تهران قابل قبول شد هواشناسی: هشدار دریایی سطح نارنجی در مازندران؛ شنا ممنوع است ماجرای فرونشست خیابان نشاط اصفهان و نشت ماده عجیب + عکس جزییات رای وحدت رویه دیه راننده مقصر به نرخ روز هلاکت دو شرور مسلح در درگیری با پلیس در طبس انهدام شبکه قاچاق سوخت در یکی از پمپ بنزین‌های رودان/ ۷ نفر متهم بازداشت شدند شرکت بیش از ۶۱۰۰ داوطلب لرستانی در آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی و وزارت بهداشت تازه‌ترین نتایج نظرسنجی ایسپا پیرامون مصرف شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی و استفاده از ابزار‌های هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی در مواجهه با سناریوی خودکشی نوجوانان با پلیس تماس می‌گیرد اپ جدید گوگل برای جستجوی سریع در ویندوز ارائه می‌شود ادارات خوزستان دورکار شدند / آلودگی هوا ساعت کاری برخی شهر‌ها را تغییر داد پژوهشگران انگلیسی، سیستم هشدار سرطان ساختند آغاز انتخاب رشته داوطلبان آزمون کارشناسی رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد بازگشایی دوطرفه جاده چالوس پس از محدودیت ۴ ساعته یکطرفه شدن جاده چالوس؛ ترافیک سنگین است

وزیر آموزش و پرورش: در ارائه آموزش با کیفیت تنها مانده‌ایم

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در ارائه آموزش با کیفیت تنها مانده‌ایم، گفت: در هر تکلیف گروهی که آموزش و پرورش به وسط میدان آمده است، پشتش خالی مانده است؛ نمونه آن اجرای طرح "نماد" (نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش آموزان) است.
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 06
کد خبر: ۲۱۷۲۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر؛ رضامراد صحرایی در مراسم راهکار‌های اجرایی سند تحول بنیادین منطبق بر قانون اساسی با اشاره به تاکیدات فصل ۸ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، در خصوص همگرایی تمامی دستگاه‌های اجرای برای اجرای مفاد این سند، اظهارکرد: فصل هشتم سند تحول بنیادین بر روی زمین مانده است. این فصل تاکید دارد که همه دستگاه‌ها نسبت به آموزش و پرورش مسئولیت دارند. با این حال در هر تکلیف گروهی که آموزش و پرورش به وسط میدان آمده است، پشتش خالی مانده است. نمونه آن اجرای طرح "نماد" (نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش آموزان) است.

وی توضیح داد: در طرح نماد آموزش و پرورش باید سلامت روحی و جسمانی دانش آموزان را غربالگری کند و بعد آن دستگاه‌های دیگر باید وارد عمل شود، اما در این مسیر تنها مانده‌ایم. در ارائه آموزش با کیفیت تنها مانده‌ایم و شدیم همانند یکی از وزارتخانه‌های دیگر، درحالی که آموزش و پرورش یکی از بقیه وزارتخانه‌ها نیست و همه باید در خدمت تعلیم و تربیت باشند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: با ساختن دستگاه‌های موازی تکالیف خود را نسبت به آموزش وپرورش انجام نداده‌ایم کمااینکه برخی ساختار سازی‌ها ما را از وظیفه اصلی خود باز داشته است. سند تحول می‌گوید مدرسه نقطه اتکا دولت و ملت در تعالی کشور است و همه دستگاه‌ها باید به کمک آموزش و پرورش آیند، اما ما تنها مانده‌ایم.

صحرایی تاکید کرد: در این دولت سند تحول بنیایدن آموزش و پرورش وارد برنامه توسعه شده است و در برنامه هفتم توسعه یک ماده در خصوص تقسیم کار ملی برای اجرای سند تحول بنیادین در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه توجه برنامه توسعه به اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و درج این امر در سند توسعه می‌تواند دستگاه‌ها را مکلف به اجرای سند تحول کند، افزود: گرچه سند تحول بنیادین از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است و مصوبات این شورا همگی فرهیخته است و منجر به بالندگی کشور می‌شود، اما اجرای آن چندان که انتظار می‌رفته مطلوب نبوده است. این دولت سند تحول بنیادین را مهم می‌داند و از بین اسناد دیگر این سند را در آورده و در صدر نشانده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: هم اکنون ترجمه سند تحول بنیادین به کف مدارس رفته است و اینگونه می‌توان گفت هم‌اکنون ما شاهد اجرای واقعی قانون اساسی هستیم. سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ضامن حکمرانی شایسته برای اجرای قانون اساسی در بعد تعلیم و تربیت اسلامی است. از این حیث هرچه درباره اجرای این سند بکوشیم کم است.

وی با یادآوری اینکه ۱۲ سال از تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گذشته است وگرچه کار‌های بزرگی انجام شده، اما مقدار اجرای سند اصلا مطابق با انتطار نیست، خطاب به معاون حقوقی رئیس جمهوری تصریح کرد: به عنوان وزیر آموزش و پرورش از معاون حقوقی رئیس جمهوری و معاون قانون اساسی ایشان تقاضا دارم ترک فعل در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را به مثابه ترک فعل در قانون اساسی مطالبه کنند.

وزیر آموزش وپرورش در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه باید در کودکستان‌ها بذر ساختن آینده ایران را بکاریم، افزود: این را سند تحول بنیایدن می‌خواهد و چیزی غیر از این هم در قانون اساسی از ما خواسته نشده است. نخ تسبیح همه دستگاه‌ها آموزش و پرورش است. میزان فرهیختگی و بالندگی هر کشوری بر اساس قانون اساسی آن سنجیده می‌شود.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش امروز آیینه عملکرد همه نظام است و هرکسی در هر جایی از نظام اگر می‌خواهد سهم خود را در ساختن ایران ببیند باید به آیینه آموزش و پرورش نگاه کند تا به خود نمره دهد، چراکه آئینه آموزش و پرورش بازتاب عملکرد ما و نشان دهنده آینده ما است. سرچشمه ایجاد هر تغییر و تحول در هر جامعه‌ای آموزش و پرورش کشور است. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
شما کار رتبه بندی را بدتر اجرا کردی ، وهنوز ریالی پرداخت. نکردی به بازنشستگان ۱۴۰۰ و، مدیریت تعریف وتمجید کردن به درد نمی خورد
آخرین اخبار